onsdag 10 februari 2010

MORFAR ÄR LEDSEN


MORFAR ÄR LEDSEN



Morfar är ledsen efter ha sedd den trista tillställning på TV-aktuellt där riksdagsman Fredrik Federley inkompetens förklarar sig själv inför hela folket.
En av folket anställd och HELTIDS AVLÖNAT förtroendeman som förväntas arbeta fulltid för sina väljare, driver ett eget företag, går under arbetstid till Kanariholmarna, ta emot en donation av privata intressen, skyler fadäsen på SIN ANDRA PERSONLIGHET(Ursula!), skadar sitt parti, skadar riksdagens anseende och värst av allt:

SKADAR HBT-RÖRELSEN!

Och inte vilken riksdagsman som helst men av de mest kända och högst placerade på Centerpartiets riksdagslista.

Morfar som gillar att på ett lättssamt ton utöva internkritik på hans parti, ser här ingen som helst anledning att billigt ironisera med vad som är inte mindre än en torftig skandal som har blivit onödigt pinsamt genom Federleys arroganta sätt att bemöta massmedia.

Morfar vet att det inom Stockholm Center finns en aktivt HBT-grupp och är glad att partiet ger dessa medlemmar all utrymme de har rätt till att arbeta inom.
Han känner flera ansvarsfulla och nobla personer i denna grupp som är en ära för denna långt ifrån jämställda grupp och för Centerpartiet.
Morfar som tror på demokratin och alla människors lika rättigheter, brukar gärna ställa upp i Prideparaden.
Det smärtar honom därför att denna omdömeslösa riksdagsman utan minsta insikt om vad han har ställd till med, slår all kritik ifrån sig.
Morfar hoppas att partiledningen agerar snabbt och effektivt för att minska skadan för egen del, men framförallt för en diskriminerad grupp som:

ÄNTLIGEN BÖRJAR FÅ DEN RESPEKT DEN HAR RÄTT TILL!



mj

8 kommentarer:

Anonym sa...

Men morfar Johan. Det var ju inte på arbetstid och det har ju inte påverkat riksdagsarbetet. Sprid inte sådant som du inte kollat upp.

Anonym sa...

Får inte riksdagsledamöter ha sidouppdrag?

johan wouters sa...

Bästa anonym jag har inget emot att de som inte vill att man kan KOLLA UPP dem har synpunkter, men för att de inte går att kolla upp bemöter jag inte deras argument.

Anonym sa...

Jag är ledsen, men det kan jag inte tolka på annat sätt än att du vet med dig att du varit oärlig och således inte har ett bra svar.

johan wouters sa...

Min "ärliga" anonyma vän - en gång till - så länge du är du rädd för att öppet diskutera och håller dig gömt, bryr jag mig inte om vad du säger och får du inget svar av mig.
Jag är för gammalt för detta nonsens.

Anna Schröder sa...

Hm... som tillhörande en HBT-rörelsen och centerpartist, så måste jag definitivt hålla med Johan om att både skäl och hållning var obetänksamt och lät faktiskt hemskt klumpigt!

Lite som om någon skulle agera på följande sätt när hohosexualitet klassificerades som en sjukdom:

"-Nej tyvärr, jag kan inte komma till jobbet idag, jag sjukskriver mig, eftersom jag känner mig lite homosexuell idag!"

Lika idiotiskt... och lika dåligt skäl!

Anna Schröder sa...

*fnitter*

Eller:

"-Åh nej, jag kan inte vara med på omröstningen om FRA-lagen i eftermiddag! Skorean på NK börjar ju idag! Och kvinnan i mig bara mååste ha ny stövlar nuuu!!! "

Känns en sådan politiker riktigt seriös egentligen? Nja, jag är aningen kritisk...

Men bara om där finns en insikt om att var sak har sin tid! Och ibland måste man helt utan urUrsula svepskäl, prioritera vad som egentligen är viktigast!

johan wouters sa...

Så sant Anna.Den här person skadar med sin ansvarslösa agerande HBT-gruppen.
Men han är samtidigt en av de främsta företrädare av ett seriös riksdagsparti.
Föreställ dig en (C) statsminister i samma skandalsituation!