måndag 1 mars 2010

MORFAR GILLAR TV


Morfar gillar TV. Den ger en inblick i hur världen utanför storstan Nacka fungerar.
I Lilla Mogadishu (Kista) t.ex.
I kväll fick jag lära mig i programmet Kalla Fakta att, om damerna dansar så går det bokstavligen spikrak åt helvetet. Imamen i Kista hade det direkt från Allah sa han.

Allah har inget emot att grabbarna dansar.
Utan damerna blir det bara herrarnas hela kvällen. Men nära kroppskontakt animerar de små, små hormonerna-som-gör-det.
Och Allah har också synpunkter på om herrar umgås intimt.

Morfar som själv har religiösa böjelser undrar om, ifall han skulle bli muslim av Kista-imamens variant, hur jag då skall göra när jag kommer till paradiset och en hel drös med trånande kvinnliga oskulder väntar på mig?

Om de inte ens få jag dansa med mig, vad skall jag då med de små hormonerna till?

Morfar jobbade på 70-talet ett antal år i ett muslimskt land. Vår husläkare där var en motvillig frivillig hjälparbetare utskickad från dåvarande broderlandet, Sovjet Unionen. Hon berättade att hon och hennes kollegor var helt klart över att de stränga påbuden om at gifta en oskuld var orsak till att 80 % av killarna hade sex med varandra före äktenskap. Det var rätt så accepterat och på kaféerna och hotell var det normalt med pojkpar djupt stirrande i varandras ögon och försjunken i romantiska känslor för varandra.
En vis äldre religiös ledare förklarade för mig att Allahs mening med sex var att avla barn, avla barn funkar bäst i äktenskap, allra bäst med flera damer – därav polygami. En dam gift med flera herrar är inte lika produktivt och är straffbart.
Avla barn går inte så bra med bara herrar. Därav förbud mot H.B.T-.umgänge efter äktenskap.
Allah skapar könsdrift innan avleriet blir av, han har därför inte så mycket emot att pojkar tränar upp sig med varandra.
Min dumma fråga om flickorna också kan öva på samma sätt, slog han förskräckt ifrån sig med argumentet att höjdpunkten av bröllopsfesten var ju att på natten vissa upp det blodbestänkta lakanet för alla gäster.
Jag undrar varför en del imamer vägrar att skaka hand med svenska damer. Kommer de in the heat av att skaka hand med en dam och vill de därför inte komma i frestelse eller vill de inte få kroppskontakt med mindervärdiga varelser?

Islam á la Lilla Mogadishu verkar vara en ganska grabbig sätt att hitta mening med livet. Ännu mera när jag i samma TV-sändning få veta att det finns ett organiserat muslimsk medborgargardet där, som djävlas med de mörkfärgade flickor som vill gå på fest eller som inte är traditionellt utstyrda.

Exotiska somaliska warlords i Svedala.
Säga vad man vill om Kista men där är det drag i Bröderskapet.

Kanske en ny turistattraktion:
Upplev medeltiden live i Kista! Sharia, barnrabatt på könsstympning, martyrrekrytering, 50% hijab, och fatwa på festorganisatorer.


Synd att den stora majoriteten av muslimer är så moderna, toleranta, anständiga, tråkiga och tar avstånd från traditionalisterna.

mj

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, jag måste de detta inslag - låter väldigt sorgligt. Som du skriver - MEDELTIDEN lever i Sverige.